Stage

9 november 2018 - Għargħur, Malta

Zoals meeste van jullie al weten eerst paar weken was het echt wennen op stage mijn groep had meer dan 40 kinderen waarvan nu de helft naar school zijn. het was echt heel druk en vergelijken met mijn stage in Nederland vond ik dit heel erg want meestal hebben 13 kinderen en dat was al te veel. Nou al de helft van kinderen naar school zijn hebben we kinderen van andere groep gekregen. Op mijn groep hebben we kinderen vanaf 2 tot met 3 en dan gaan ze naar school. Wat ik zelf raar vond was het hoe ze slapen hier mag een kind op schoot slapen en hij/zij moet op jou schoot blijven tot ze wakker zijn aangezien meeste kinderen niet gewend zijn om neer gelegde te worden terwijl we in Nederland nooit in kind op schoot doen tenzij hij/zij aan het huilen is en ze blijven niet zo lang op schoot. In Nederland is het dat een kind moet spelen en dat je hem of haar moet afleiden en we hebben ook een regelen over spenen dat ze niet hele dag rond lopen met spenen terwijl hier kinderen hele dag met spenen lopen en dat heel normaal is. Ik zelf probeer speentjes af te pakken van kinderen en beetje ritme geef aan ze.